tisdag 8 januari 2013

Äntligen ordning i tillvaron!

Skolan har börjat, barnen kommer upp i tid :) alla är tillbaka på jobbet. Ordning och reda i tillvaron! Men tyvärr så är det fortfarande mörkt ute och det är segt att komma ur sängen... och länge till nästa lång helg! Så det är bara att pyssla på och skapa sin egen energi!

Jag fick en iPad i julklapp. Och den behövde ju självklart ett fodral!    

Jag mätte runt på både längden och bredden och sydde två fodral, ett i ett snyggt yttertyg och ett i en enfärgad bomull till foder. Jag strök på en tunn quiltvlieseline på yttertyget och sydde i rutorna. Men inte över hela fodralet, jag lämnade kvinnans ansikte utan rutor. Sedan sydde jag fast paljetter i kryssen, för lite bling behövs ju!!!
Jag sydde fast ett ripsband på framsidan av fodralet och lät det vara så långt att det går ner längs med insidan  och upp längs insidan och med en bit extra att knäppa med. När man då stoppar i iPaden så för man samtidigt ner bandet och när man sedan ska ta upp den så drar man i bandet och då åker iPaden med upp!

Till sist gjorde jag en snygg rosett och sydde på den ovanpå bandet. Man knäpper med kardborreband.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar