lördag 15 september 2012

Tröja utan att sy!

Jag har ett par kunder som ibland kommer in i butiken och tittar på tyg - för de kan inte sy! Säger de. Jag tror ju mer att det handlar om intresse...

För ett tag sedan började jag fundera på hur jag skulle få dessa kunder att börja sy, jag tänkte att jag måste hitta på något lätt som gör att man blir sugen på att sy en söm nästa gång och sedan en söm till och vips så har man sytt något! Och jag får ju sålt mer tyg! (Tyglust är sprängfullt med fantastiska hösttyger!)








I alla fall, så kom jag på tröjan utan att sy. Funkar i princip bara i trikå, eftersom det inte trasar sej i kanterna.

Hur snygg som helst till ett par tights eller fina, vida byxor. Och man kan göra en ny till varje dag!!!
Man måste dock ha ett linne under (ja, det är ju i och för sig valfritt!) eftersom den inte är sydd under armarna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar