onsdag 19 september 2012

Broderat halsband!

Jag har några otroligt snygga broderkort där jag bara har använt några små blommor som jag broderat på kläder för att dölja hål. Men idag har jag använt ett större broderi, en fantastisk spets, som blev ett ännu fantastiskare halsband!


Jag använde en brodertråd från Gütermann Sulky som är svart med lite shimmer. Och jag spände upp broderiet i bågen med svart tyll och två lager Soluvlies. När broderiet är klart klipper man bort tyllen och sköljer det i vatten så löser Soluvliesen upp sej.



Jag sydde fast en kedja och trädde i ett satinband. Sen gjorde jag en liten rosett precis under spännet så syns det inte så mycket och eftersom jag ville ha en rosett som detalj så  valde jag att ha spännet på ena sidan istället för i nacken.












Jag har en svart klänning med vid urringning och halsbandet ligger perfekt runt halsen till den! Lite dramatiskt och väldigt elegant.


3 kommentarer:

  1. Tack! Och enkelt! Maskinen gör ju allt jobbet! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken symaskin har du använt till detta? :) jättefint!!!
    Du får jättegärna skicka svaret till min mail: amandasatelje@hotmail.com
    Med vänlig hälsning, Amanda

    SvaraRadera