onsdag 4 juli 2012

Ballerina sko i egen design!

Jag har länge tänkt att det vore kul om man kunde få matchande skor till klänningen man har skapat. Och nu äntligen har vi fått en skomakare i stan! Så jag snodde ihop ett par skor till mej och ett par till min favoritbebis.
Burda har (eller har haft, kan vara ett gammalt mönster jag har) ett mönster på skor/innetofflor och det har Simplicity också. Simplicity har dem i barnstorlek också.

Jag valde två tyger som matchar varandra och blandade dem i de olika storlekarna. Jag har använt vanligt Vlieseline (H410, mitt favvo vlieseline) i ovandelen och till sulan har jag ett kraftigare mellanlägg som man också kan använda till väskor t.ex.
De är inte svåra att göra, det är bara 2 delar! Men lite pilligt att få ovandelen att vikas under sulan. Jag har limmat och fäst med massor av gem!


När sedan skon har torkat så tog jag dem till skomakaren som satte på en rejäl sula, en som man kan gå ute med. För att dölja skarven så limmade jag på en spets runt sulan. Barnskorna fick en slejf, jag tänker att de sitter på bättre då. Riktigt bekväma och framförallt kan man få dem att matcha garderoben!!!









1 kommentar:

  1. ahhh vilka fina!!!....det kanske jag skulle testa endera dagen...

    SvaraRadera