torsdag 24 november 2011

Fler hjärtan!

Efter de fantastiska pälshjärtan jag gjorde sist så kommer nu här hjärtan i filt och teddy!



Jag gjorde också några hjärtan utan band och dekorationer. Jag trodde att de skulle bli snygga när de var neutrala, men i jämförelse med de som är pyntade så såg de ganska tama ut.

Ett broderi hade varit snyggt, tänkte jag och letade upp ett fint julbroderi som jag köpte förra året.



Jag brukar köpa mina broderier hos Ninas Sybutik i Halmstad. Ibland köper jag dem också på internet på Husqvarnas hemsida, www.husqvarnaviking.com. Då laddar man ner dem och sparar dem på usb-minnet. Enkelt! Och då kan man köpa broderierna ett och ett.

 Just detta projekt hade varit enklare om jag hade börjat med att brodera på filten och sedan klippa ut hjärtan och sy  ihop.
Nu började jag med hjärtan och då broderade jag motiven på Soluvlies i stället. Det är ett mellanlägg som löser upp sej i vatten. 
Sen strök jag på Vliesofix på broderiet och strök fast allt på hjärtat. Jag sydde med några stygn runt broderiet för att få det att ligga snyggt runt hjärtat.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar