fredag 3 oktober 2014

Använda undertrådsspolen till overlocken!

Jag har en Husqvarna Designer SE och en Huqvarna Huskylock 936. Jättebra maskiner båda två, och framförallt så kan man sätta på undertrådsspolen på pinnarna till overlocken om man behöver sy en liten söm i någon udda färg och har en hel spole med den färgen klar.

Men sen har jag en annan overlock också som vi använder på sykurserna, och vi har även en coverlock. Och på dessa båda maskiner passar inte några spolar alls på pinnarna! Ibland har jag lagt spolen i en liten ask för att den inte ska snurra iväg och någon gång har Lena fått stå och hålla spolen i handen medan jag syr!!!

Härom dagen kom jag på lösningen! Om man vänder de små "kopparna" som man har på pinnarna, blir det som en liten korg och man kan lägga spolen däri. Utan att den snurrar iväg eller trasslar sej.


Hurra! Vad bra det går nu!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar