tisdag 27 november 2012

Halsband!

Jag har äntligen blivit färdig med ett halsband jag har hållit på med ganska länge! Och jag har äntligen kommit till skott att lägga ut det på bloggen!

Tyvärr har jag varit ganska dålig på att uppdatera bloggen på ett tag. Min kollega i tygaffären har gått och brutit armen. Och det är inte bra när man är sömmerska!!! Så det har varit hektiska dagar med att hinna med hennes del av arbetet också...

Men åter till halsbandet!


Jag använde en bit trikå som jag sydde ihop till en tub. Beroende på vilken storlek på pärlor du använder så mät tight runt pärlan och sy sedan. Jag använde träpärlor för de har lite mer tyngd än flirtkulor.


Därefter stoppade jag i pärlor och gjorde en knut mellan varje pärla. Funderade på att knyta ett band mellan pärlorna, men tyckte nog att det blev bättre med knutar till just detta halsbandet. Jag har några större pärlor mitt fram på den längsta länken.



 Jag gjorde tre rader med pärlor och sydde fast ändarna vid ett halsbandsspänne. Hur snyggt som helst! Halsbandet alltså. Fotot blev av någon anledning väldigt suddigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar