fredag 11 maj 2012

Från kjol till klänning!

Var ute med hunden på lunchen och passerade förbi Röda Korset. Eller rättare sagt så går det inte att passera förbi second hand butiker! Man måste gå in.

Hittade en vansinnigt ful väst och kjol. De hängde ihop så jag var tvungen att köpa båda...


Designen var ful, men tyget var otroligt vackert! Västen tänker jag skänka tillbaka till Röda Korset, men kjolen blev en ursnygg klänning!

Jag sprätte upp linningen och sydde smock runt besparingen. I övrigt gjorde jag ingenting. Blev så fint att äldsta dottern tog den!



4 kommentarer:

  1. Den blev ju jättefin :-) kul att fynda och sedan är det bara fantasin som sätter stopp.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att dottern gillade klänningen- den blev jättefin / L8

    SvaraRadera
  3. Kul med återbruk! Gillas :-)

    SvaraRadera
  4. Återbruk är så roligt och samtidigt en utmaning.

    SvaraRadera