lördag 3 december 2011

Julbock eller julgasell?

Häromdagen var det julpysselkväll på fina Teckningsmuseet här i Laholm. Uppdraget var " Uppgradera ditt julpynt/gör nytt av gammalt". Vi tog med oss gammalt julpynt som man hade liggande i lådorna hemma och så fick vi tips och inspiration av ledarna till att göra om det till något nytt!

Jag hittade an liten halmbock som jag klädde med silverfolie. Kan säga att det var väldigt svårt att få folien att fästa i halmen så jag hade mer lim på fingrarna än på bocken! Ett tag tänkte jag nästan strunta i det och göra något annat, men eftersom jag inte är den som ger mej i första taget så fortsatte jag med nya krafter efter kaffe och årets första lussebulle!

Jag virade tunn, grön ståltråd runt hela åbäket och strödde till slut lite guldglitter på toppen! Till slut satt folien fast!
Men nu visade det sej att hornen inte gick att rulla ihop som de brukar vara på halmbockar... (för mycket lim och folie!) Kommentarerna från de andra deltagarna var: Det ser ut som en gasell!

Min man, som hade turen att fylla år den dagen, fick julgasellen när jag kom hem. Kan inte säga att han såg överlycklig ut...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar