söndag 22 maj 2011

Jag har alltid varit en syhäxa…

Min mormor och min farmor var sömmerskor och jag har lekt och sorterat fantastiska knappar och band sedan späd ålder.
Mormor gav mej min första symaskin när jag fyllde 8 år. En stor och tung och grön Husqvarna. På denna fantastiska maskin som jag hade i min ägo tills jag var 20 år sydde mormor och jag kläder till mina gosedjur, täcke till dockorna och senare enkla kläder till mej själv.
Vid sidan av sömnaden har jag testat på allt från virkning och stickning till krokning och makramé. Men mitt hjärta har fastnat för tyg. 
Känslan av frasiga tyger, mjuka tyger, stela tyger, töjbara, blommiga, rutiga, prickiga och randiga tyger får mej alltid att brista ut i "Ååh vad fina/sköna/annorlunda!"
 Så fort jag ser ett tyg så ser jag kläder - helst klänningar – eller accessoarer. Jag har alltid massor av projekt på gång. Med denna bloggen tänkte jag försöka dela med mej av mina tips, idéer och skapelser. Kanske kan jag locka er att testa själva?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar